כיוון פסנתרים

תחזוקת פסנתר - טיפים

תחזוקת פסנתר חשובה מאוד על מנת להבטיח את ההנאה מהפסנתר לאורך השנים. לכן, צירפנו עבורכם מספר טיפים לתחזוקת פסנתר:
  • כיוון פסנתר: על מנת להבטיח צליל מלא ועשיר של הפסנתר וכן, כדי לשמור על לחץ אחיד על המיתרים, מומלץ להקפיד לכוון את הפסנתר אחת לשנה. כיוון זה, שומר על הלחץ הקבוע של מיתרי הפסנתר ומבטיח שהפסנתר יפיק צליל מיטבי לאורך זמן. 

  • מיקום הפסנתר בבית: ככלל, על מנת לשמור על תחזוקת פסנתר באופן תקין מומלץ להרחיק את הפסנתר מקירות חיצוניים או ממקור של טמפרטורה קיצונית (לדוגמא: מזגן המופעל ישירות על הפסנתר, קמין או אח הקרובים אליו, המצאות הפסנתר ליד חלון הפונה לקיר חיצוני). שינויי טמפרטורה קיצוניים עלולים להשפיע על המתח של המיתרים בפסנתר, וכתוצאה מכך גם על הצליל המופק ממנו. לכן, מומלץ למקם את הפסנתר בחדר פנימי, רחוק ככל הניתן ממקור טמפרטורה חיצוני.

  • המצאות מזיקים בפסנתר: תוך כדי כיוון הפסנתר בודק מכוון הפסנתרים את תחזוקת פסנתר ובוחן המצאותם של מזיקים בפסנתר כגון: עש, תולעים, ומזיקים אחרים אשר עלולים לפגוע בחלקים החשובים והעיקריים של הפסנתר ולגרום נזק בלתי הפיך. מכאן, החשיבות הרבה באיתור מזיקים אלו מוקדם ככל הניתן.

  • מכסה מקלדת: מומלץ להשאיר את מכסה המקלדת של הפסנתר פתוח, זאת על מנת לאפשר כניסה ויציאה של אוויר בפסנתר. אבק לא מזיק לפסנתר כמו הלחות שנמצאת באוויר. שכן, פסנתר שנותר סגור למשך תקופה ארוכה מעודד הווצרות של מזיקים ותורם להצטברות של לחות בפסנתר- האויב הגדול ביותר של הפסנתר המורכב מעץ ולבד. 

הפסנתר שלכם כבר לא מה שהיה פעם? מעוניינים להחזיר אותו למצבו המקורי?

השאירו כאן פרטים ואנו ניצור איתכם קשר עוד היום!