כיוון פסנתרים

כיוון פסנתרים - מתי מומלץ לכוון?

כיוון פסנתרים הוא אומנות מיוחדת בה מכוון הפסנתרים מותח את מיתרי הפסנתר לתדירות (מתח) הרצויה, זאת על מנת שהפסנתר ישמיע צלילים מדוייקים כדי להבטיח חוויות נגינה מיטבית וכדי שתוכל ליהנות מצליל מדוייק של הפסנתר שלך.

כל כמה זמן מומלץ לכוון פסנתר?

ככלל, מומלץ לכוון את הפסנתר שלך לפחות פעם אחת בשנה. כמובן שלא מדובר בכלל ברזל. אולמות קונצרטים, מוזיקאים או נגנים בעלי אוזן מוסיקלית רגישה במיוחד, לעיתים נדרשים לכוון את הפסנתר שלהם מספר פעמים גדול אף יותר במהלך השנה. 

למה בכלל צריך לכוון את הפסנתר?

מיתרי הפסנתר נתונים במתח עצום בתוך הפסנתר, והמתח הזה, נרפה ומשתחרר עם הזמן. על כל מיתר בפסנתר שורר לחץ של כ-100 ק"ג. ובסך הכל, על כל 200 המיתרים המצויים בתוך הפסנתר, שורר לחץ עצום של עשרות אלפי קילוגרמים. כאמור, נטיית המיתרים היא לחזור למצבם הקודם, הרפוי, לכן, המיתרים נרפים באופן טבעי, בין אם מנגנים בפסנתר ובין אם לא. 

מה גורם להתרופפות המיתרים בתוך הפסנתר?

בין הסיבות העיקריות להתרופפות הלחץ השורר על המיתרים ניתן למנות את השינויים במזג האוויר והמעברים בין העונות.
מעבר העונות בין קיץ לחורף ובין חורף לקיץ, גורמים לתנודות ולשחרור הלחץ על המיתרים העשויים פלדה והמתוחים בתוך הפסנתר. כמו כן, תקופות יובש או לחות קיצוניות, משפיעות גם הם על המתח של המיתרים ועל אלפי החלקים הפנימיים בתוך הפסנתר. לכן, לאחר תקופות מעבר של מזג אוויר, מומלץ לשים לב לתנודות בצליל של הפסנתר.
סיבה נוספת להתרופפות הלחץ על המיתרים של הפסנתר היא לאחר הובלה או העברה של הפסנתר ממקום למקום. 
הובלה או העברה של הפסנתר משפיעה על המתח הקיים על המיתרים ועל כיוון הפסנתר. לכן, לאחר הובלה או העברה של הפסנתר ממקום למקום, מומלץ ליצור קשר עם מכוון פסנתרים ולתאם כיוון לפסנתר על מנת להביא את מיתרי הפסנתר למתח הרצוי. כך תוכלו להבטיח שהצליל אותו אתם מנגנים בפסנתר שלכם הוא המדוייק ביותר.
כאמור, על מנת לשמור על המתח המצוי במיתרים הפסנתר קבוע ככל הניתן, מומלץ להקפיד על כיוון פסנתרים לפחות אחת לשנה על ידי מכוון פסנתרים מומחה. מאיר שמואל, מכוון פסנתרים מומחה ישמח לסייע לכם בכיוון הפסנתר. 
אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות.
 
מכוון פסנתרים

הפסנתר מזייף וכבר לא נשמע כמו פעם? מעוניינים לתאם כיוון מדוייק לפסנתר שלכם?

השאירו כאן פרטים ואנו ניצור איתכם קשר עוד היום!