כיוון פסנתרים

מכוון פסנתרים - תפקידו

מכוון הפסנתרים מבצע אומנות מיוחדת בה הוא מותח את מיתרי הפסנתר לתדירות הרצויה (440 הרץ, HZ). מתיחה זו של המיתרים היא חשובה על מנת שהפסנתר ישמיע את הצלילים המדוייקים ביותר, בהתאם לתדירות הרצויה והנכונה של המיתר.
כל כמה זמן מומלץ לקבוע כיוון פסנתר על ידי מכוון פסנתרים?
על מנת להנות מצליל מדוייק, מלא ועשיר לפסנתר שלכם, מומלץ להזמין מכוון פסנתרים לכוון את הפסנתר שלכם לפחות פעם אחת בשנה. מומלץ להזמין אליכם מכוון פסנתרים מומחה, אשר כיוון פסנתרים היא התמחותו הבלעדית ובנוסף, מומלץ שמכוון הפסנתרים יהיה בעל ידע טכני בתיקון תקלות בפסנתר, שכן, הפסנתר הוא כלי נגינה מיכני מורכב ביותר הבנוי מאלפי חלקים פנימיים אותם מכוון הפסנתרים אמור לדעת לתקן ככל שעולות תקלות בקלידים מסויימים.
כיצד נוצר הצליל בפסנתר?
הצליל בפסנתר נוצר כתוצאה מפגישה של הפטיש במיתרים המתוחים (ראו תמונת הפטישים המצויים בפסנתר מצד שמאל).
המיתרים בפסנתר מצויים במתח גדול מאוד, כ- 100 ק"ג על כל מיתר, ובסך הכל, עשרות אלפי קילוגרמים של לחץ המצויים על כ – 200  המיתרים בפסנתר. את המתח העצום הזה מחזיק הנבל של הפסנתר, העשוי מיציקת פלדה, ומכאן בין היתר משקלו הרב של הפסנתר.
למה מומלץ לכוון פסנתר?
בהתאם לחוקי הפיזיקה הפשוטים, המתח על המיתרים בפסנתר נרפה באופן טבעי, בין אם מנגנים בפסנתר ובין אם לא. בנוסף, שינויים במזג האוויר והמעבר בין חום לקור, משפיעים גם הם על המתח של המיתרים. כמו כן, הובלה או העברה של הפסנתר ממקום למקום משפיעים על המתח הקיים על המיתרים ועל כיוון הפסנתר.
לכן, ועל מנת לשמור על מתח זה קבוע ככל הניתן, מומלץ להזמין אליכם הביתה מכוון פסנתרים אחת לשנה.
 
מכוון פסנתרים

הפסנתר מזייף וכבר לא נשמע כמו פעם? מעוניינים לתאם כיוון מדוייק לפסנתר שלכם?

השאירו כאן פרטים ואנו ניצור איתכם קשר עוד היום!