כיוון פסנתרים

כיוון פסנתר - כיוון פסנתרים כפול

כיוון פסנתר הוא מתיחה של מיתרי הפסנתר העשויים מפלדה לתדירות הנכונה, על מנת שהם ישמיעו את הצליל הנכון והמדוייק ביותר בפסנתר שלך.
מהו כיוון פסנתר
המתח המצוי על כל אחד ממיתרי הפסנתר הוא כ- 100 ק"ג, ובסך הכל, במצטבר על 200 מיתרי הפסנתר, שורר מתח עצום של עשרות אלפי קילוגרמים בסך הכל.
מהי החשיבות בכיוון סדיר?
לעיתים, במקרה שהפסנתר לא כוון במשך תקופה ארוכה, המתח על המיתרים נרפה, והוא נמוך במיוחד. כתוצאה מכך, הצליל אותו הפסנתר מפיק הוא פשוט לא הצליל הנכון, ולמעשה, האוזן מתרגלת לצליל שאינו נכון.
כך, במקרה שרצית לחזור ללמוד לנגן אחרי שנים ארוכות או שהילד או הילדה רק התחילו לנגן, לא זו בלבד שאתה מפספס את הפוטנציאל האמיתי של הפסנתר, אלא אף גורם לנזק. האוזן מתרגלת לשמוע צליל שאינו נכון, ואתה עלול להתרגל לכך כבר בתחילת הדרך.
מדוע צריך כיוון "כפול" לפסנתר?
במקרה שמכוון הפסנתרים מתרשם כי המתח על המיתרים נמוך במיוחד, ושבכוחו של הפסנתר להחזיק את הכיוון, הוא ימליץ לכוון את הפסנתר כיוון פסנתרים "כפול":

הכיוון הראשוני הוא מעין "עזרה ראשונה" לפסנתר ונועד לקבע את הלחץ על המיתרים בתדירות הרצויה והנכונה, "להרגיל" את המיתרים למתח הנכון לאחר תקופה ארוכה בהם היו רפויים. לאחר פרק זמן של כשבוע אשר נקבע בין היתר כתלות בחוזק ברגי הכיוון של הפסנתר ובעמידותם ובחוזקם של המיתרים, מתבצע כיוון נוסף לפנסתר.
הכיוון השני, מיועד לכיוון הסופי והמדוייק, ה- Fine-tuning, ובסופו, הפסנתר אמור להחזיק את הכיוון ואתם תוכלו להנות מצליל מדוייק.
מה צריך לדעת לפני כיוון "כפול" לפסנתר? 
 
במהלך כיוון פסנתר הכפול, וכתוצאה מהמתח המופעל על המיתרים לאחר תקופה ארוכה בה הפסנתר לא כוון, קיימת אפשרות שמיתרים עלולים להיקרע במהלך הכיוון.
לכן, מומלץ להתייעץ על כך עם מכוון הפסנתרים לפני ביצוע הכיוון. מכוון הפסנתרים בוחן את חוזקם של המיתרים ואת עמידותם לפני כיוון הפסנתר, ובהתאם לכך ממליץ על דרך טיפול ראויה.
אנו נשמח לסייע לכם בכיוון הפסנתר. צרו קשר עוד היום לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות.
 
מכוון פסנתרים

הפסנתר מזייף וכבר לא נשמע כמו פעם? מעוניין לתאם כיוון מדוייק לפסנתר שלך?

השאר כאן פרטים ואנו ניצור קשר עוד היום!